پورتال پژوهش های شیعی
به پورتال پژوهش های شیعی خوش آمدید اللهم كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.

477رکورد در مدت زمان 0.062ثانیه
عبارت مورد جستجو :
آمریکایی ها حتی در زمانی که روس ها سیاست هارمونی و ماه عسل را دنبال می کردند هم به دنبال توسعه ی ناتو بودند. کلینتون (رئیس جمهور وقت آمریکا)، برژینسکی و کیسینجر معتقد بودند که الآن بهترین فرصت برای توسعه ی ناتو است. به همین دلیل، تمام کشورهای بلوک شرق را در آغوش خودشان آوردند. بنابراین جنگ سرد متوقف نشده بود. اگر جنگ سرد متوقف شده بود، چرا می خواستند روسیه را مجدداً تجزیه کنند؟ جنگ چچن و تجزیه برای چه بود؟ یعنی آمدند روسیه را دوباره محاصره کردند. پس جنگ سرد هیچ وقت متوقف نشده بود و آمریکا آن را به سمت روسیه توسعه می داد. حتی زمانی که روسیه همگام با سیاست های آمریکا پیش می رفت، بازهم آمریکا به دنبال تجزیه و تضعیف این کشور بود. آن ها می خواستند روسیه ای درست کنند که اگر بخواهد دوباره ابرقدرت شود، پنجاه سال طول بکشد. بنابراین هرچقدر پوتین بیشتر مقاومت می کرد، از نظر آمریکایی ها دیکتاتورتر می شد؛ هرچقدر منافع کشورش را با جدیت بیشتری دنبال می کرد، غیردموکراتیک تر می شد.
حد فاصل وقوع انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه تا چهل سال پس از آن، شاهد چه ناآرامی هایی در داخل فرانسه بودیم؟همان طور که اشاره کردم، در ده سال نخست، جنگ قدرت در فرانسه برقرار بود. در داخل مرزهای فرانسه شاهد اوضاعی بودیم که توصیف شد. اوضاع به جایی رسید که لویی شانزدهم برای اداره ی امور، به ارتش اتریش متوسل شد، چون حتی ارتش فرانسه از لویی دل کنده بود. زمانی که گروه های انقلابی متوجه شدند لویی شانزدهم از اتریشی ها استفاده کرده است، کاخ سلطنتی را اشغال کردند و او را زیر گیوتین فرستادند.در طول ده سال از انقلاب فرانسه حدود دوازده هزار نفر زیر تیغ گیوتین رفتند. این در حالی بود که جمعیت فرانسه حدود بیست میلیون نفر بود. همه ی این دوازده هزار نفر نیز از رهبران انقلاب بودند. به واقع هیچ گروهی در امان نبود و تیغ گیوتین همواره فعال بود. آخرین نفری که زیر تیغ گیوتین رفت نیز همان ژوبسپیر (رهبر رادیکال ها) بود.بنابراین ده سال نخست، اوج قحطی و مشکلات اقتصادی مردم فرانسه بود و روندی برای اداره ی امور وجود نداشت. علاوه بر این، طی این مدت، شورش های فراوانی نیز در اقصی نقاط فرانسه به وجود آمد. هرکس برای خودش گروهی تشکیل می داد و ادعای قدرت می کرد.
فلسفه تعیین مهریه 11 بهمن 1394 8:34
مهریه در لغت به معنای کابین و جنسی که در وقت نکاح بر عهد شوهر است می باشد و در اصطلاح حقوقی نیز مهر یا صداق مالی است که زن بر اثر ازدواج مالک آن می گردد و مرد ملزم به پرداخت آن به زن می باش
سید علی خامنه ای عزیز؛ درست است که من از نظر سن و سال، جوان نیستم اما نامه 29 نوامبر 2015 شما به جوانان غربی را با شیدایی و علاقه بسیاری خواندم. این نامه قلب و فهم مرا به هیجان آورد.ایران واقعاً از اینکه رهبری مانند شما دارد خوشبخت است.ما در کانادا فقط سیاست مداران کوچک دورو، مغرض و خودشیفته ای داریم که برای نفع شرکت های بزرگ و خواسته های ایالات متحده رقابت می کنند و کسانی که در رسانه ملی شعارهای کلیشه ای می دهند.
از دید رهبر انقلاب، «نخستین مرحله در ایجاد امنیت و آرامش، اصلاح این اندیشه ی خشونت زا است.» واقعیت این است که اگر ذهنیت های آلوده به تزویر تغییر کند، تروریسم در خدمت منافع غرب قرار نگیرد و به خوب و بد تقسیم نشود، وجه اخلاقی و انسانی سیاست مورد توجه قرار گیرد و شبیه سازی و همانندسازی فرهنگی متوقف و بر فرهنگ های بومی جوامع تأکید شود، گام اول برای ایجاد امنیت و از بین بردن فضای هراس برداشته خواهد شد.
آیت الله جوادی آملی یکی دیگر از دستمایه های استاد بزرگوار خود را برخورداری حضرت علامه از حیات طیبه می دانند. ایشان کسب این حیات را علاوه بر شاخصه قبلی، عرضه تمام نیازها به پیشگاه قرآن معرفی کرده و در این راستا بیان داشت: حضرت علامه سعی کرد تا در دنیا زندگی نکند، از همین رو عناوین اعتباری برای این عالم دینی جذابیت و جاذبه نداشت. ایشان اعتقاد دارند که اگر کسی می خواهد در خدمت قرآن باشد باید زندگی خود را قرآنی کند. حیات طیب این است که انسان تمام نیازهای روز را فهرست کند و به پیشگاه قرآن کریم ببرد و از قرآن کریم هم جواب بگیرد سپس جواب این نیاز را با گفتار یا نوشتار به جامعه منتقل کند تا مظهر هو الحی الذی لا یموت شود.
تقلید از غرب برای کشورهائی که این تقلید را برای خودشان روا دانستند و عمل کردند، جز ضرر و فاجعه به بار نیاورده؛ حتّی آن کشورهائی که بظاهر به صنعتی و اختراعی و ثروتی هم رسیدند، اما مقلد بودند. علت این است که فرهنگ غرب، یک فرهنگ مهاجم است. فرهنگ غرب، فرهنگ نابودکننده ی فرهنگ هاست. هرجا غربیها وارد شدند، فرهنگ های بومی را نابود کردند، بنیانهای اساسیِ اجتماعی را از بین بردند؛ تا آنجائی که توانستند، تاریخ ملتها را تغییر دادند، زبان آنها را تغییر دادند، خط آنها را تغییر دادند. هر جا انگلیسها وارد شدند، زبان مردم بومی را تبدیل کردند به انگلیسی؛ اگر زبان رقیبی وجود داشت، آن را از بین بردند. در شبه قاره هند، زبان فارسی چند قرن زبان رسمی بود؛ تمام نوشتجات، مکاتبات دستگاههای حکومتی، دولتی، مردم، دانشوران، مدارس عمده، شخصیتهای برجسته، با زبان فارسی انجام میگرفت. انگلیسیها آمدند زبان فارسی را با زور در هند ممنوع کردند، زبان انگلیسی را رائج کردند. شبه قاره هند که یکی از کانونهای زبان فارسی بوده، امروز در آنجا زبان فارسی غریب است؛ اما
یا رسول الله صلى اللّه علیه و آله ما التوبه النصوح ؟ قال صلى اللّه علیه و آله : ان یندم العبد على الذنب الذى اصاب ، فیعتذر الى الله ثم لایعود الیه کما لایعود اللبن الى الضرع یارسول الله صلى اللّه علیه و آله توبه نصوح چیست ؟حضرت فرمودند: بنده خدا بر گناهى که کرده است ، پشیمان شده از خدا پوزش طلبد، سپس برآن کار هرگز باز نگردد، چنانکه شیر به پستان باز نمى گردد. قیل لعلى علیه السلام ما التوبه النصوح ؟ فقال علیه السلام : ندم بالقلب ، و استغفار باللسان والقصد على ان لایعود به امیرالمؤ منین ، على علیه السلام گفته شد، توبه نصوح چیست ؟حضرت فرمودند: بادل پشیمان شدن و با زبان آمرزش خواستن و تصمیم جدى و مداوم بر ترک گناه .توبه صادقانه حسن بصرى گوید:یک روز در بازار آهنگران بغداد مى گشتم که ناگهان چشمم به اهنگرى افتاد که
زیارت اربعین 21 آبان 1394 21:32
از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام روایت شده که فرمودند:علامات مؤمن پنج چیز است:۱- اقامه ی پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز.۲- زیارت اربعین.۳- انگشتر به دست راست کردن.۴- جبین را در سجده بر خاک گذاشتن.۵- در نماز بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن.
مردم زمان حضرت نوح (ع) به حرفای پیامبر خدا توجهی نمی کردن.یه روز نبی خدا داشت برا مردم صحبت می کرد.یکی از بت پرستا که به اتفاق بچه اش اونجا بودن، از روی جسارت و بی احترامی،شروع کردند به طرف حضرت نوح(ع) سنگ زدن.بت پرسته به بچه اش گفت: این مرد[نوح نبی]دیوونه است وحرفای بیهوده می زنه.من بهش سنگ میزنم تو هم این کارو بکن .تازه وصیت کرد که بعد از مرگم هم باید سنگ زدن باین مرد رو ادامه بدی!
  • تعداد رکوردها : 477